Τι ποδήλατο να προτιμήσω και γιατί;
Η ΠΙΟ ΚΟΙΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ που βασανίζει -ή θα έπρεπε να βασανίζει- τον υποψήφιο χρήστη ποδηλάτου είναι «τι ποδήλατο να πάρω;» Και είναι σωστό να τον απασχολεί, καθώς το ποδήλατο μπορεί να είναι μέσο μετακίνησης, άσκησης, αναψυχής ή και όλα μαζί.
ΑΡΑ, ΛΟΙΠΟΝ, το «τι ποδήλατο θα πάρω» δεν μπορεί να έχει απάντηση «ένα που να τα κάνει όλα». Είναι σαν να θέλετε ένα ζευγάρι γόβες κατάλληλες και για τρέξιμο ή ένα ζευγάρι σανδάλια για ορειβασία. Απλώς δεν γίνεται. Κι αυτό από μόνο του φανερώνει τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει κάποιος το ποδήλατο - δεν λέω να το βάλουμε σε ιεραρχία πάνω κι από τις γόβες αλλά, εντάξει, ας του δώσουμε την αξία που του πρέπει...
ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ θέλει ποδήλατο για άσκηση ή για αναψυχή, τις περισσότερες φορές γνωρίζει ήδη τι θα πάρει. Αν χρειάζεται ένα καλό MTB για να απολαμβάνει χωμάτινες διαδρομές ή να εξερευνά μονοπάτια, μάλλον το ξέρει ήδη και τα προβλήματά του είναι περισσότερο «ειδικά», όπως τι ακριβώς ανάρτηση να έχει και αν χρειάζεται κλείδωμα στο τιμόνι, ποια υδραυλικά δισκόφρενα θα επιλέξει ή αν του αρκεί ένας δισκοβραχίονας επιπέδου SLX ή πρέπει να κοιτάξει κάπου ψηλότερα. Αν δεν καταλαβαίνετε τίποτα από τα παραπάνω, μπορώ με βεβαιότητα να σας πω ότι δεν χρειάζεστε ΜΤΒ. Αφήστε, λοιπόν, τις σκέψεις του τύπου «λέω να πάρω ένα mountain μπας και πηγαίνω και λίγο στο βουνό...» κι επικεντρώστε την προσοχή σας στο ποδήλατο που πραγματικά θα χρησιμοποιήσετε.
Η ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ όσων επιθυμούν να βάλουν το ποδήλατο στη ζωή τους χρειάζεται απλώς ένα καλό ποδήλατο πόλης. Καλό σημαίνει πως θα στοιχίζει πάνω από 300 ευρώ (με κάθε ευρώ παραπανίσιο σε αυτή την κατηγορία να αξίζει την επένδυση) και όχι περισσότερα από 1.000 - αν και τα τελευταία αφορούν επίσης μια εξειδικευμένη κατηγορία αγοραστών που ξέρουν ακριβώς τι ζητούν και γιατί θέλουν να το αποκτήσουν.
ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΟΛΗΣ που θα είναι άνετο, ξεκούραστο και το οποίο θα διαθέτει προστατευτικά για την αλυσίδα, φτερά για τα λάστιχα και, ιδανικά, φώτα μπρος-πίσω. Προσθέστε στα παραπάνω μια τσάντα σχάρας ή καλαθάκι, ώστε να μην κουβαλάτε τα πράγματά σας στην πλάτη -δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να φτάνεις στον προορισμό σου και να είναι μούσκεμα η πλάτη σου- και τα έχετε όλα! Εκτός από μια καλή κλειδαριά -σε αυτή την κατηγορία τα 70-100 ευρώ αποτελούν τη λογική τιμή-, τώρα τα έχετε όλα. Τι μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στο να κάνετε τη χρήση του ποδηλάτου σας ακόμα πιο ευχάριστη και ασφαλή; Ένα ζευγάρι γυαλιά (προτιμήστε τα αθλητικά γυαλιά που μπορείτε να χρησιμοποιείτε μέρα νύχτα - η πόλη είναι γεμάτη χώμα και άλλα μικροαντικείμενα τα οποία με χαρά θα κολλούσαν στο μάτι σας, καθώς θα επιστρέφετε κεφάτοι στο σπίτι σας).
ΑΝ ΚΑΝΕΤΕ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ άνω των 5 χιλιομέτρων, καλό είναι να έχετε μαζί σας ένα σετ μπαλώματα που θα ξέρετε πώς να χρησιμοποιείτε, μια καλής ποιότητας τρόμπα και μια σαμπρέλα που επίσης θα ξέρετε ν’ αλλάζετε... Είναι εύκολο, μην ανησυχείτε καθόλου!
ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, μαζί με τα αξεσουάρ του, με λογική εβδομαδιαία χρήση θα το αποσβέσετε σε μερικούς μήνες από το κόστος της βενζίνης, τα πάρκινγκ, τη συντήρηση του αυτοκινήτου και φυσικά από το αναντικατάστατο συναίσθημα χαράς που παίρνει κάποιος όταν μετακινείται με τη δύναμη των ποδιών του. Συνυπολογίστε τη βελτίωση της φυσικής σας κατάστασης, κέρδος από πιθανές κλήσεις για παρκάρισμα ή ό,τι άλλο κι έχετε έτοιμη την εξίσωση πως τα 300-500 ευρά που θα επενδύσετε για το ποδήλατό σας αξίζουν το κάθε λεπτό!
Η ΠΙΟ ΚΟΙΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ που βασανίζει -ή θα έπρεπε να βασανίζει- τον υποψήφιο χρήστη ποδηλάτου είναι «τι ποδήλατο να πάρω;» Και είναι σωστό να τον απασχολεί, καθώς το ποδήλατο μπορεί να είναι μέσο μετακίνησης, άσκησης, αναψυχής ή και όλα μαζί.
ΑΡΑ, ΛΟΙΠΟΝ, το «τι ποδήλατο θα πάρω» δεν μπορεί να έχει απάντηση «ένα που να τα κάνει όλα». Είναι σαν να θέλετε ένα ζευγάρι γόβες κατάλληλες και για τρέξιμο ή ένα ζευγάρι σανδάλια για ορειβασία. Απλώς δεν γίνεται. Κι αυτό από μόνο του φανερώνει τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει κάποιος το ποδήλατο - δεν λέω να το βάλουμε σε ιεραρχία πάνω κι από τις γόβες αλλά, εντάξει, ας του δώσουμε την αξία που του πρέπει...
ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ θέλει ποδήλατο για άσκηση ή για αναψυχή, τις περισσότερες φορές γνωρίζει ήδη τι θα πάρει. Αν χρειάζεται ένα καλό MTB για να απολαμβάνει χωμάτινες διαδρομές ή να εξερευνά μονοπάτια, μάλλον το ξέρει ήδη και τα προβλήματά του είναι περισσότερο «ειδικά», όπως τι ακριβώς ανάρτηση να έχει και αν χρειάζεται κλείδωμα στο τιμόνι, ποια υδραυλικά δισκόφρενα θα επιλέξει ή αν του αρκεί ένας δισκοβραχίονας επιπέδου SLX ή πρέπει να κοιτάξει κάπου ψηλότερα. Αν δεν καταλαβαίνετε τίποτα από τα παραπάνω, μπορώ με βεβαιότητα να σας πω ότι δεν χρειάζεστε ΜΤΒ. Αφήστε, λοιπόν, τις σκέψεις του τύπου «λέω να πάρω ένα mountain μπας και πηγαίνω και λίγο στο βουνό...» κι επικεντρώστε την προσοχή σας στο ποδήλατο που πραγματικά θα χρησιμοποιήσετε.
Η ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ όσων επιθυμούν να βάλουν το ποδήλατο στη ζωή τους χρειάζεται απλώς ένα καλό ποδήλατο πόλης. Καλό σημαίνει πως θα στοιχίζει πάνω από 300 ευρώ (με κάθε ευρώ παραπανίσιο σε αυτή την κατηγορία να αξίζει την επένδυση) και όχι περισσότερα από 1.000 - αν και τα τελευταία αφορούν επίσης μια εξειδικευμένη κατηγορία αγοραστών που ξέρουν ακριβώς τι ζητούν και γιατί θέλουν να το αποκτήσουν.
ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΟΛΗΣ που θα είναι άνετο, ξεκούραστο και το οποίο θα διαθέτει προστατευτικά για την αλυσίδα, φτερά για τα λάστιχα και, ιδανικά, φώτα μπρος-πίσω. Προσθέστε στα παραπάνω μια τσάντα σχάρας ή καλαθάκι, ώστε να μην κουβαλάτε τα πράγματά σας στην πλάτη -δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να φτάνεις στον προορισμό σου και να είναι μούσκεμα η πλάτη σου- και τα έχετε όλα! Εκτός από μια καλή κλειδαριά -σε αυτή την κατηγορία τα 70-100 ευρώ αποτελούν τη λογική τιμή-, τώρα τα έχετε όλα. Τι μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στο να κάνετε τη χρήση του ποδηλάτου σας ακόμα πιο ευχάριστη και ασφαλή; Ένα ζευγάρι γυαλιά (προτιμήστε τα αθλητικά γυαλιά που μπορείτε να χρησιμοποιείτε μέρα νύχτα - η πόλη είναι γεμάτη χώμα και άλλα μικροαντικείμενα τα οποία με χαρά θα κολλούσαν στο μάτι σας, καθώς θα επιστρέφετε κεφάτοι στο σπίτι σας).
ΑΝ ΚΑΝΕΤΕ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ άνω των 5 χιλιομέτρων, καλό είναι να έχετε μαζί σας ένα σετ μπαλώματα που θα ξέρετε πώς να χρησιμοποιείτε, μια καλής ποιότητας τρόμπα και μια σαμπρέλα που επίσης θα ξέρετε ν’ αλλάζετε... Είναι εύκολο, μην ανησυχείτε καθόλου!
ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, μαζί με τα αξεσουάρ του, με λογική εβδομαδιαία χρήση θα το αποσβέσετε σε μερικούς μήνες από το κόστος της βενζίνης, τα πάρκινγκ, τη συντήρηση του αυτοκινήτου και φυσικά από το αναντικατάστατο συναίσθημα χαράς που παίρνει κάποιος όταν μετακινείται με τη δύναμη των ποδιών του. Συνυπολογίστε τη βελτίωση της φυσικής σας κατάστασης, κέρδος από πιθανές κλήσεις για παρκάρισμα ή ό,τι άλλο κι έχετε έτοιμη την εξίσωση πως τα 300-500 ευρά που θα επενδύσετε για το ποδήλατό σας αξίζουν το κάθε λεπτό!
BICYCLE DIARIES,
Σπύρος Παπαγεωργίου (εκδότης του ποδηλατικού περιοδικού ΜΒΙΚΕ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου